Naam:
Foto’s:
434

Over mij

Hallo allemaal,

even voorstellen voor wie niet weet wie ik ben. Mijn naam is  Jo Mestrom, geboren 1949,  en woonachtig in Pey, een buurtgemeenschap van Echt-Susteren.

Tijdens mijn werkzame leven heb ik altijd gezegd dat ik na mijn pensionering eens per fiets naar Santiago de Compostela wilde gaan. Op 1 december 2012 heb ik gebruik gemaakt van de VUT en ben ik begonnen aan de voorbereiding voor deze reis. Omdat het weer niet echt heeft meegezeten is de voorbereiding niet optimaal geweest wat het fietsen betreft en daarom zal ik de eerste etappes maar gebruiken als trainingstocht.

Aangezien tijdens mijn werkzame leven altijd met een agenda gewerkt werd, heb ik me voorgenomen niets te plannen maar per dag te bekijken hoe het loopt. Daarnaast wil ik ook de tijd nemen om onderweg geregeld een pauzedag in te lassen om iets te bezichtigen.

De geplande route is vanuit thuis de kortste weg te nemen naar de Belgische kust, en dan via de Franse kust, door de departementen Pas-de-Calais, Picardie, Normandië, Bretagne, Loire, Charentes en Aquitaine naar Spanje te gaan. In Spanje wil ik dan de kustweg verder vervolgen via  het Baskenland, Cantabrië, Asturië om vervolgens via Galicië aan te komen in Santiago de Compostela.

Hoe de terugreis gaat verlopen is nog niet bekend, maar op dit moment denk ik eraan om per trein terug te keren naar Nederland. De fiets zal door een de firma Soeters, gespecialiseerd in het terugbezorgen van fietsen uit Santiago, thuis worden afgeleverd.

Begin juni hoop ik terug te zijn in Nederland om dan van 16 t/m 19 juli de 4Daagse van Nijmegen te lopen. Deze 4Daagse heb ik reeds eerder gelopen als sponsorloop voor KIKA. Afgelopen jaar zijn twee bekenden van ons gestorven aan de ziekte ALS ( voor meer info over deze vreselijke ziekte zie http://www.stichting-als.nl/ ).

Ik wil dan zowel mijn tocht naar Santiago als de 4Daagse aangrijpen om geld in te zamelen voor de strijd tegen ALS.

Om zeker te zijn dat het geld ook daadwerkelijk naar het juiste doel gaat kunt u mijn profiel op www.devierdaagsesponsorloop.nl bezoeken om daar een bedrag over te maken voor ALS. De organisatie van de sponsorloop garandeert dat jouw donatie voor 100% uitbetaald wordt aan het door mij gekozen goede doel.

Steun de stichting ALS en ik zal er voor fietsen/wandelen.

Groeten

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

België, Frankrijk, Nederland, Spanje.