Reisdag 15: 28 april 2013 (Nantes)

28 april 2013 - Nantes, Frankrijk

Gisteren voor het slapen gaan 2 flesjes Unterberg uit het survivalpakket van de MTSers gepakt en tegen 23:00 het licht uitgedaan. Of de flesjes de reden waren weet ik niet maar ik ben 8 uur in coma geweest. Heerlijk fit wakker geworden en om 08:00 uur gaan ontbijten.

Rond 09:00 vertrokken bij een flauw zonnetje maar wel fris. Het windjack kon niet uit. Het was vrij rustig op de weg en je kon overal goed doorfietsen over een glooiend landschap. Ook de klimmetjes gingen vandaag vanzelf. Wat een verschil met gisteren. Omdat ik tijd genoeg had elk uur een pauze ingelast. Waar geen koffie te krijgen was maar in een bushaltehokje iets gegeten en gedronken van de reisvoorraad. Tegen 14:00 uur was ik al bij de voorsteden van Nantes. Hier mijn Garmin geprogrammeerd die me feilloos door Nantes heeft geloodst. Ik moest helemaal door de stad heen en was blij dat het zondag was. Nauwelijks verkeer en ook in het centrum was weinig te beleven. Naast de winkels waren ook de meeste eetgelegenheden dicht.

Rond 15:30, en na 74km, op mijn overnachtingsadres aangekomen kreeg ik een leuk filmpje van Jurre toegezonden door Petra. Grappig om het ventje te zien, zeker als hij je met die grote kijkers aanstaart.

Snel gedoucht en gezien de rustdag morgen maar meteen begonnen met de was. Kan deze tenminste een dag drogen. In de douche de verwarming aangedraaid om het droogproces te versnellen.

De wind was gaan liggen en de temperatuur steeg naar 20 graden volgens een buiten thermometer. De schoenen aangetrokken en eens gekeken waar de tramlijn naar de stad vertrekt die ik morgen ga bezoeken. Gelijk bij een restaurant iets gegeten en nu maar het kort verslagje gemaakt.

Vandaag geen foto’s toegevoegd omdat er eigenlijk niets extra’s te zien was. Steeds stoppen om het fototoestel uit de tas te halen is niet echt een optie. Zal morgen wel anders zijn als ik Nantes ga bezoeken.

Groetjes

Reacties:

1. Mia van Ome Sef:
    28 april 2013
    Leuk Jo om elke dag je reisverslag te lezen
    Geniet van je vrije dag.
  2. Anne-Lies en Thieu:
    Hoi Jo,
    Even en reactie vanuit Wessem.
    Wij volgen, vanzelfsprekend, jouw dagelijkse belevenissen en onverwachte gebeurtenissen. Het moet zeer interessant om dit te beleven, zeker de onverwachte dingen die je tegenkomt.
    Wat is het, als we jouw verslagen lezen, rustig, stil en zonder schokkende dingen in ons dagelijks gebeuren.
    Vandaag samen met Cily en Tessa de lentewandeling gelopen, maar wat stelt dat voor als je ruim 1200 km. hebt gefietst.
    Geniet morgen van je eerste vrije dag en drink maar een lekker glas Loire wijn, als voorbereiding op de Bordeaux die in de loop van volgende week binnen handbereik komt.
    Veel fietsgenot, hopenlijk bij zonnig weer en zonder tegenwind.
  3. Benoît:
    Hoi Jo,

heij biej ein tip. der is en bewaegwiesede route dae van Nantes langs d de kus geit. de zoeagenaamdje Vélodyssée. de seit vùnsse heij achter (http://www.loire-atlantique.fr/upload/docs/application/pdf/2012-06/carte_velodyssee2_final.pdf). Missjien ie dèt gèt makkelikker. Ig húër waal waat se der mit duis. Waem wètj hòbse dèt aug al gezeen.
    Sukses.
  4. Dorry Thuijls:
    29 april 2013
    Ha Jo. Het afgelopen weekend geen tijd gehad je verslagen te lezen ,dus vanmorgen als eerste je belevenissen weer gelezen. Ik verheug me weer elke morgen op het nieuwe verslag. Je schrijft erg leuk. ik zie het bijna voor mijn ogen gebeuren wat je allemaal beleeft. Je moet toch inmiddels zuidelijk genoeg zitten om met een lekkere temperatuur en zonnetje ver te reizen. Wat een vooruitzicht. Nog 700 km naar Bilbao. Jij liever dan ik.
  5. Truus Janssen:
    Hallo Jo,
    Elke dag lezen we met bewondering je verslag. Gelukkig gaat tot nu toe alles volgens wens. Hopelijk wordt het weer wat beter, maar dat zal nu wel gaan lukken want je fietst nu toch aardig richting het zonnige zuiden!! We wensen je nog veel fietsplezier. Truus en Geert.
  6. Ton van Wegberg:
    29 april 2013
    Hoi Jo, voor mij/ons lijkt het dat je al goed opschiet. Maar als je daar op de fiets zit en met dat tegenvallende weer, zal het toch wel anders zijn. Daarom nog maar eens alle waardering voor je doorzetten. Ook voor je goed leesbare verslagen. En je komt toch steeds dichter bij je doel!