Reisdag 18: 1 mei 2013 (Les Sables-d'Olonne)

2 mei 2013 - Les Sables-d'Olonne, Frankrijk

Gisteravond op http://www.nu.nl nog wat filmpjes van de festiviteiten in Amsterdam bekeken. Volgens mij is het beter verlopen dan in 1980 bij de inhuldiging van Beatrix. Toen waren we in Berlijn. Ik realiseer me nu dat ik nog nooit in Nederland was met een troonswisseling. Misschien dat ik dat wel nooit meer zal meemaken als WA ook nog 33 jaar koning wil zijn.

Toen ik vanmorgen wakker werd hoorde ik de regen al tegen het raam. Voordat ik ging eten heb ik eerst even gekeken wat de mogelijkheden voor overnachtingen waren. Mijn eerste zoekopdracht is altijd eerst de F1-keten zoeken op internet en als daar niets te vinden is IBIS-budget hotels. De IBIS hotels liggen hier niet in de buurt en het F1-hotel in Les Sables is volgeboekt. Dan maar gezocht via Booking.com en/of Trivago.nl . Vanaf Saint-Jean-de Monts gezocht richting Les Sables d'Olonnes en daar bleek pas de eerste mogelijkheid een kamer te reserveren. Kon in in dat hotel de laatste goedkope kamer boeken voor € 44,- . Het lijkt wel AH ook daar moet je op de kleintjes letten. Omdat de weersvoorspellingen voor morgen regen voorspelden besloot ik dan ook maar donderdag mijn tweede rustdag te plannen. Vanaf vrijdag wordt het hier mooi weer. Na het ontbijt de tassen gepakt en de fiets klaargemaakt. Nog even gewacht of het weer zou opklaren maar daar zag het niet naar uit. Regenbroek en poncho aangetrokken en om 10:00 vertrokken. Deze regenkleding heb ik de hele dag aangehouden want het is niet opgehouden met regenen. Heb weer meteen het fietspad opgezocht en via de duinroutes richting Les Sables vertrokken. De paden zijn gemaakt van een soort harde leemlaag. Je kunt er ook met regenweer goed op fietsen, maar toch gooien de banden wat modder op, Het karretje zat na een half uur al onder de modder. Het slechte weer nodigde niet uit om de mooie kustplaatsjes te bekijken. Na een kopje koffie direct verder want anders koelde je teveel af. Voordat ik in Les Sables naar het hotel ging even bij de wasstraat met de hogedruk het karretje en de fiets schoongespoten. Moet morgen bij een garage maar kijken of ze de ketting kunnen inspuiten.

Om 15:00 aangekomen bij het hotel dat echter pas om 15:30 weer de deuren opende. Ondertussen in een Bar een kopje koffie gedronken.

Op de kamer aangekomen direct natte spullen bij de verwarming gelegd en zelf een warme douche genomen. Ik ben ’s-avonds meestal benieuwd naar de reacties en wilde even de mail checken. Hoewel toegang tot WIFI kreeg ik geen toegang tot internet. De eigenaar kon er geen verklaring voor geven en zei dat hij nog nooit problemen had gehad. Toen we zo bezig waren kwam nog een andere gast met hetzelfde probleem. Op mijn verzoek mocht ik naar de instellingen van het modem kijken en daar bleek dat bij aanmelding je niet werd doorgestuurd naar het internetadres.

Tegen 18:00 naar de stad gegaan om te eten en naderhand in een Engelse pub beland waar ik naar Barcelona-Bayern heb gekeken. Rond half twaalf terug op de kamer en ben toen gaan slapen.

Zie morgen wel wat het brengt.

Groetjes

Reacties:

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ine:
    2 mei 2013
    Wat jammer. Van het weer ,wij hadden het gisteren fantsastisch hier.Vandaag tot nu toe droog maar geen zon.Vervelend als je met natte kleren moet fietsen maar gelukkig kun je ze wel drogen.Ton is net zijn zus naar het vliegveld brengen ,die gaat lekker met manlief naar Italie.Volgende week weer ophalen en de week daarna Cilly en Tessa wegbrengen.Lang leve de vut anders was het wat moeilijker.Met vrienden kom je verder zegt men.Allez geniet van je vrije dag en tot horens
  2. Mien en piet:
    2 mei 2013
    We hadden gedacht dat Alex ook aan jou zou denken en een beetje zon naar Frankrijk zou sturen, maar helaas!!
    Je bent op pelgrimspad en daar hoort ook wel eens regen bij zegt men. Maar wij duimen voor, in ieder geval, droog weer. Wij weten hoe regen aanvoelt als je een hele dag met je fietsje er doorheen moet. Naatje pet.... Maar de vooruitzichten zijn goed, de zon komt dadelijk op je pad en verdwijnt dan niet meer.
    Nou Jo hou de goede moed erin, bijna ben je op de plek waar Cily en Tessa je in levende lijve zullen aanmoedigen.
  3. Frans en Marly:
    Hoi amigo,
    Ik meen in je verslag nr.17 enige zwakke momenten te bespeuren...
    tenminste als je al begint uit te kijken naar die twee meiden van je!!
    Niet week worden (alleen van de regen) want daar wordt naderhand over gepraat. Wat een snert weer heb je toch.. je maakt er echt een pelgrimstocht van met boete-doening erbij; maar eens komt de zon (zou dat tóch in Bilbao zijn??). Als ik het goed bereken nog een 600 km.- ; met de zon erbij is dat voor jou een peuleschil.
    TIP: steek ergens een flinke kaars aan ter ere van St.Kristoffel .... of je moet een worst beloven aan de Hl. Clara (dat wist je niet hé).
    "Je gaat goed en wij zijn trots op je"
    Frans en Marly
  4. Dorry Thuijls:
    Ha Jo,
    Het wordt toch eens tijd dat je heerlijk warm weer krijgt. Hier is het heerlijk. Misschien ben je Republikein omdat je bij iedere troonswisseling in het buitenland zit.
  5. Ria mulleners:
    2 mei 2013
    Hallo Jo!ik zal maar niks over het weer zeggen. Ik duim voor je dat je gezond en wel op de plaats van bestemming aankomt ,een voordeel heb je ,"eigen baas"je kunt gaan en stoppen wanneer je wil.veeltrapplezier ,Hub en Ria.
  6. Peter:
    2 mei 2013
    Ha Makker met veel plezier lees ik elke avond in bed je fantastische verhalen..het lijkt bij tijd en wijle wel een spannend jongens boek vol met (natte) dromen. Vanaf morgen zal de zon je sdpieren gaan verwarmen er komt nog een moment dat je met weemoed gaat terug denken aan zo'n heerlijke koele natte dag..... Je kuiten zullen wel indrukwekkend zijn....hoe is het met je kontje????? We wensen jou een prima trip. Gisteren is Cilly even op bezoek geweest en was getuige van ons keuken gang en woonkamer geverf......je ziet ik heb het ook niet makkelijk... tot de volgende keer gr P
  7. Mat Knaapen:
    2 mei 2013
    Het goede nieuws is dat het de komende dagen uitstekend weer zal zijn. Mogelijk wel ietsje te warm, maar dan kun je al wennen aan de Spaanse temperaturen. Alhoewel, de noordkust is nooit zo warm als het binnenland. Vanaf nu weer genieten en op tijd ergens aanleggen. Het leven van een loslopende fietser is geweldig. Doen wat je zelf wil. Heerlijk.