Reisdag 2: 15 april 2013 (Gent)

15 april 2013 - Gent, België

Al vroeg wakker en blijven liggen tot 07:15 uur. Opgestaan, alles weer ingepakt en het lijkt of de tassen gekrompen zijn. Om 8:00 is er het ontbijt en tref ik de andere gasten in deze herberg. Een Hollands stel dat alleen goedemorgen zei en een Belgisch stel dat net terug kwam van een fietsvakantie uit Duitsland. Het was hun laatste overnachting en dan waren ze weer thuis.

Volgens de weersverwachting kan ik vandaag regen verwachten dus ik ben erop voorbereid. Nog even mijn route gecheckt op de Garmin en deze gaf aan 107km in tegenstelling wat routenet mij had voorgerekend. Aangezien ik toch tot 21:00 kon inchecken in Gent was er tijd genoeg. Om 9:00 vertrokken en inderdaad rond 10:00 uur begon het te regenen. Niet hard maar nu wist ik wat ik vergeten was. Cily ik ga een nieuwe pet kopen want de bril werd nat. Het was me opgevallen dat nagenoeg alle horeca gelegenheden waren gesloten en toen dacht ik aan de algemene sluiting van de horeca op maandag. Gelukkig had ik ’s-morgens een lunchpakket gemaakt. Voor € 3,50 kon je dit zelf samenstellen. Zo veel als je wilde en je kreeg er ook nog twee pakjes appelsap bij. Bij mijn tweede stop rond 12:00 uur was er gelukkig een fietscafé open in Lier. Wat een mooie stad is dat. Hier kwam ik in gesprek met een echtpaar dat vertrokken was vanaf de Belgische kust en naar Duitsland ging fietsen. Wat hebben die Belgen toch met Duitsland. Zij adviseerden me de LF5 te nemen die door Gent kwam. Op hun kaart zag het er aantrekkelijk uit en omdat zij zeiden dat het een nagenoeg rechte weg was, hun advies opgevolgd. Ik ben dus langs de Nete gefietst tot in Boom en van daaruit naar Dendermonde en toen naar Gent. Wat zij onder een rechte weg verstaan weet ik niet maar toen ik in Gent aankwam zei mijn Garmin dat ik vandaag 134km gefietst had. Moet zeggen dat het gemakkelijk ging. Het was inderdaad een mooie tocht en het voordeel van fietsen tussen bomen is dat de wind veel minder sterk aanvoelde. Was pas om 19:30 bij het hostel "De Draecke" in Gent. Ik heb even moeten zoeken maar het ligt vlakbij het centrum in een zijstraatje met prachtige oude woningen. De fiets/bagagewagen mag nu niet in de kamer maar staat in de gang bij de receptie

Ik deel de kamer met Chris, een student uit Amerika die in Londen studeert en nu via een uitwisselingsprogramma een week op de universiteit in Gent is. Gauw gedoucht en even een pizza gaan eten bij de Italiaan in de buurt. Ben nu de mail aan het bekijken en het reisverslag aan het maken. Zal dit dan nog op het blog zetten evenals enkele foto’s die Piet gemaakt heeft. Als dit gebeurd is zoek ik mijn bedje op en zal goed slapen.     Groetjes

Reacties:

1. José Verheijen:
    16 april 2013
    Met allemaal die omleidingen wordt dit minstens een wereldreis. Doe maar veel berg af en de wind in de rug. En blijf bij de donkere jongens.
    Foto's maken van plaatsnaamborden is toch niet zo slecht, ook al zijn ze soms wat moeielijk te vinden. Geniet van de momenten.
  2. Sandra Schutz:
    16 april 2013
    Goede reis Jo en leuk om je zo te volgen.
    Groetjes,
    Sandra
  3. Anne-Lies en Thieu:
    Jo,
    Wij hebben je beide dagverslagen gelezen.
    Hartstikke leuk om je vanuit een luie stoel te volgen.
    Succes, als het kan met weinig tegenwind en droog weer.
    Tot het volgende bericht.
  4. Dolf:
    Hallo Jo
    Ik heb je reisverslagen gelezen. Neem onderweg maar een biertje want doping is niet toegestaan.
    Heb je niet kunnen uitzwaaien want ik moest vrijdag, zaterdag en zondag werken. Waarschijnlijk zou je me na 40 jaar toch niet herkend hebben want ik ben letterlijk en figuurlijk mijn wilde haren kwijt.
    Fietsen maar.
    Groetjes je oud klasgenoot Dolf.
  5. Felix en Jet Rameckers:
    Ha die Jo,
    De reisverslagen van beide dagen gelezen. De "bruine jongens" zijn je gegund. Neem ze met mate want ze zakken zo naar je enkels.
    We zullen je blijven volgen en af en toe zelf ook een versnapering nemen. Ride safe en keep de rubber down.
    Op naar Frankrijk.
    Groetjes Felix en Jet.
  6. Peter:
    Dag Jo

Zondag op de sterfdag van Pa heb ik je niet kunnen uitzwaaien...we hebben elkaar blijkbaar op 100 m gemist in Roosteren. Maak er een super trip van en geniet van de rust...... en van de inspanningen. We volgen je....kump goot
  7. Jan van Thuijl:
    16 april 2013
    Eren wie de eer toekomt Magriet en Theo hebben het survivalpakket op alfabet samengesteld, het idee kwam alleen van mij.
    Volgens jouw reisverslagen gaat alles behoorlijk volgens plan.
    Het
  8. Mia van Ome Sef:
    16 april 2013
    GEWELDIG JO wat goed van jou, een hele ervaring
    We wensen je veel goed weer,succes en fietsplezier
    Gaan je reisverslagen volgen
    Groetjes Chriet en Mia.
  9. Herman &José:
    16 april 2013
    Hee Jo, wat jij kunt kunnen wij ook. Zaterdagmorgen hélemaal via België naar Terneuzen gereden waar we twee nachten hebben geslapen en toen door de tunnel onder de Westerschelde van 6,6km via Goes over Nederlandse bodem in twee etappes naar Pey. Hier wilde ik iets controleren maar Tessa liet me niet de kelder in. Komt nog wel ! ! Groetjes