Reisdag 3: 16 april 2013

16 april 2013 - Koksijde, België

Tegen 07:30 opgestaan. Buiten was het helder en de zon deed een poging door te breken.

Toen we in de eetzaal kwamen was het een puinzooi. In het hostel sliep ook een groep Franse basisschoolleerlingen die hun afscheid van de lagere school vierden. Er was geen plaats om te kunnen eten. Daarom maar de fiets in orde gemaakt zodat ik naderhand direct kon vertrekken. Om 09:15 was er eindelijk ruimte om te ontbijten en het lunchpakket klaar te maken. Afscheid genomen van Chris en om 10:15 gestart voor de laatste etappe van 87km naar Oostduinkerke. Flauw zonnetje en heerlijk fietsweer. Dit was van korte duur want de zon verdween en de wind kwam. Het was een krachtige ZuidWest wind, dus ik had hem niet bepaald mee. Snel besloten om de pauzes te vervroegen, tussen 1 en 1:15 uur en de pauzetijd maximaal 10 minuten te maken. Mezelf voorgenomen niet te forceren en te fietsen op “gevoel”. Onderweg stukken niet harder gefietst en de maximale snelheid was 13km. Daarom pas om 19:30 aangekomen in Oostduinkerke. Onderweg wel gegeten bij MacDonald en ’s-avonds snel nog een kop soep met een broodje in een paviljoen naast het hostel De Peerdevisser.

T.o.v. van gisteren was de rit beduidend korter maar wel zwaarder door de wind. Ook vandaag pijn aan mijn poeperke.

Ervaring van vandaag: Verstandig gefietst en in het vervolg toch maar vroeger vertrekken.

Welterusten,

Reacties:

1. Dorothea:
    Awel goed bezig maat! Gr
  2. Dorry Thuijls:
    ha Jo,
    vandaag voor het eerst je reis bekeken. Ik zal de komende periode met veel plezier en interesse je reis volgen. We zullen natuurlijk als krakelingen ook goed op Cily letten. Toi toi toi en let goed op je zelf.
  3. Cily:
    Ha menke,
    Piet zag maondig al: de derde daag krig t'r pien aan zien kóntj mer ouch det wènt! Bön benuujd nao de rit van vandaag. Fiets ze....xxx
  4. Truus en jos:
    Ha Jo,
    Gaat jou lukken, heel veel succes en geniet er van. Het gaat allemaal heel snel voorbij.
    Truus en Jos oet Baolder.
  5. José Verheijen:
    17 april 2013
    Pas op voor blaren aan je poepke, dat fiets niet zo gemakkelijk. Verwaarloos de rust niet. 10 minuten is wel kort, je hoeft de bus toch niet te halen. Geniet het moment.
  6. Gerard van der Hulst:
    Hoi Jo,

Wat een puike prestatie gaat dit worden...blijf je dagelijks volgen.
    Groetjes en voorzichtig !!!
  7. Miranda Kleuskens:
    Hoi Jo,

Heb net je reisverslagen gelezen, geweldig. Ik blijf je volgen, het is net of ik een spannend boek aan het lezen ben. Af en toe een "donkere jongen"heb je zeker verdiend. Succes.
    Gr. Miranda
    NB: ik ben erbij in Nijmegen.
  8. Annie en Har:
    18 april 2013
    Hoi broor,

wer volge dien reisverslaag mit veul belangstelling. Petje aaf veur waat se duis, weer doon ut dich neet noa. We zeen ut waal mit Jose ins det se de rust neet mos verwaarloze.
    Groetjes Har en Annie.