Reisdag 4: 17 april 2013

17 april 2013 - Ooie, Frankrijk

Om 09:00 vertrokken bij een licht bewolkte hemel. Aangename temperatuur en in de loop van de dag liet ook het zonnetje zich even zien. Er was een licht briesje schuin van voren maar t.o.v. gisteren stelde het niets voor. Om 10:20 passeerde ik de Franse grens en tegen de middag zat ik in een strandpaviljoen in Duinkerke. Is net als Schevingen. Hier kopje koffie en sandwich gegeten en toen weer verder. Het volgende plaatsje na 15 km was Gravelines een mooi gerestaureerd vestigingsplaatsje. T.o.v. Stevensweert een wereldstad wat betreft verdedigingswerken.

Na een kopje koffie verder richting Calais. Net voor Calais zag ik rond half vier een aanduiding voor een 4sterren camping. Bij aankomst nog 3 sterren en nadat ik eens goed rondgekeken had waren voor mij ook deze 3 sterren verdwenen. Het sanitair was verouderd, wel proper en het water warm. Aangezien het weer goed was en de voorspellingen eveneens besloot ik hier maar mijn tentje op te zetten. Kamperen verleer je nooit maar of het inpakken morgenvroeg ook nog zo goed gaat moeten we maar afwachten.

De eigenaresse van de camping zei dat op ongeveer 1km een mogelijkheid was om te eten en brood te kopen voor morgen. Plat du jour met een Leffe kostte € 10,60. Niets van te zeggen dus. Alleen de bakker was met vakantie dus morgenvroeg maar een paar sultana’s en in Calais maar ontbijten.

Zit nu voor de tent dit verslagje te schrijven en denk dat ik dadelijk als het donker wordt in de tent de cursus Spaans oppak.

Het was vandaag een heerlijke reisdag en ik hoop, dat het voorlopig zo blijft. De voorspellingen zijn volgens de eigenaresse dat de wind noordwest wordt waardoor ik hem dan pal van achter heb. We zullen wel zien.

Groetjes

Reacties:

Ine:

Ha Jo,zo te lezen maak je heel wat kilometers en is het af en toe een beetje zwaar.Hoop dat je toch geniet van je reis en zo te lezen maak je goed contact met de mensen,dat is ook wel interessant denk ik.Je krijgt natuurllijk van alles te horen en zult heel wt te vertellen hebben als je weer hier bent.Wij krijgen vrijdag de zonnepanelen en laat het zonnetje nu maar schijnen voor jou maar ook op ons dak.Heel veel reisplezier en tot mails.grts van ons.

1. Mien en piet:
    18 april 2013
    Ha die Jo,
    hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over het stuur zichzelf een weg baant.....???
    Dit weet jij nu, je hebt het vandaag ervaren.
    Wind tegen is vaak erger dan bergop, maar bedenk, straks zit ie vanachteren en dan vlieg je ook.
    Je zit al in Frankrijk, en het weer blijft voorlopig goed, beter wind dan regen. Zet hem op naar je volgende bestemming.
    We zien vol spanning je volgende reisverhaal tegemoet.
  2. José Verheijen:
    19 april 2013
    Het hoort zich goed aan, berg af en de wind in de rug. Ga niet door het geluid, dat geeft z'on harde knal. Gelukkig goed weer in zicht. Het is echt leuk om je zo te volgen.