Reisdag 36: 19 mei 2013

19 mei 2013 - Bilbao, Spanje

Reisdag 36 19 mei 2013

Rond 07:00 hebben de twee dames toilet gemaakt en zijn vertrokken. De Fransman stond tegen 08:00 uur op en toen ben ik ook opgestaan omdat het ontbijt tussen 08:00 en 09:00 klaar stond. Na het ontbijt alles ingepakt en naar beneden gebracht. Met de baliemedewerker, een heel aardige jonge Spanjaard, was afgesproken dat ik de spullen aan de balie kon achterlaten en gebruik kon maken van de verblijfsruimte. Ik weet niet waarvoor de Albergue in het verleden gebruikt is, maar het kon wel een Hotel of een studenten-onderkomen zijn geweest. Op de eerste verdieping was namelijk een grote ruimte met banken, tafels en zithoekjes. Wat voor vandaag als een 100% regendag was aangegeven bleek achteraf mee te vallen. In de morgen enkele druppeltjes en vanaf de middag zelfs zonnige periodes.

Om half twaalf de fiets gepakt want ik kon pas om 12:00 uur in het hotel terecht. Daar bleken de kamers nog niet klaar te zijn en heb daarom maar in het café naast het hotel een Café Grande met twee tapas genomen. Voor € 4,20 was dat een prikje.

Om 13:30 op de kamer direct begonnen met de was. Aan de handdoeken die gewassen werden kon je niet zien dat ze gebruikt waren, maar je rook het wel. Heerlijk fris na zo’n wasbeurt werden de handdoeken en het sweatshirt in de badkamer te drogen gehangen en het windjack dat nu weer een witte kleur had op het balkon.

Om 15:00 even wat door het oud gedeelte van Bilbao rond gelopen en op het bankje aan de waterkant mensen gekeken. Morgen kan ik met de dames de stad wel verder bezichtigen. Rond 17:30 nog een pilsje gedronken en kreeg toen van Tessa een SMS dat ze geland waren. Cily en Tessa zouden met de bus rond 19:30 in Bilbao zijn op station Termibus. Dit bleek toch 1,5km van het hotel verwijderd en daarom had ik maar eens de busverbinding bekeken. Het bleek heel makkelijk met de tram te reizen.

Rond 19:30 zag ik de dames bij de bus staan en kon ik hen verrassen. De terugreis vanaf Termibus naar het hotel verliep langs de riviermonding voorbij parken, musea en o.a. het Guggenheimmuseum. Het was al na achten voor we in het hotel kwamen. De koffers naar de kamer gebracht en naar beneden gegaan om ergens te gaan eten. Naast het hotel waren enkele gelegenheden en daar maar een uit gekozen. We zaten net aan tafel of daar kwam Ton binnenlopen die in de buurt een hostel had genomen. Buiten stond Wil met nog een man en vrouw. Dat bleek een Australisch echtpaar te zijn. Ook zij zochten een eetgelegenheid en hebben hier ook maar een tafel genomen.

Moe van de reis toen terug gegaan naar het hotel en om 22:00 lagen we plat.

Morgen is er weer een dag

Bon Camino

Reacties:

1. Dorry Thuijls:
    Ha luitjes,

Ik wens jullie een fijne tijd in Bilbao. Geniet van elkaar van het weer en alles om je heen.
  2. Annie en Har:
    20 mei 2013
    Fijne dagen samen en hopenlijk goed weer.

groetjes Har en Annie
  3. Gertje en Pierre:
    Hallo Jo, Cilly en Tessa,
    Zojuist heb ik alle reisverslagen gelezen. Mooi !
    Een grijze regenrijke tweede Pinksterdag. Terwijl Gertie voor welgeteld 13 Vlodropse burgers, samen met een 10-koppig koortje, de H. Mis verzorgde. Bij het lezen van al je belevenissen komen twee gedachten bij me op . Boudewijn De Groot en de Tour de France. Een wereld van verschil met jouw uniek tour de force ! Daar waar de ene fantastische teksten componeert en die muzikaal vertaalt, stappen die andere individualisten op hun vélo van 8 à 10 duizend euro's, om zéér snel, elke dag vele kilometers te vermalen.
    Maar welk een verschil met jouw " tour " !!! En die profs die höbbe gein fietsekerke drachter aanhange....

Laot dich noe mer ins good verzorge en massere .....

P.s.: die Jaizkibel: die ken ik van de T.V.: de Spaanse klassieker St. Sebastian-St.Sebastian, een berg om, als het niet per'se moet, te omzeilen ..... Maar jij doet het !!!!!!
    ////////////////////////////////////////////////////////////
    Hoe sterk is de eenzame fietser
    Die kromgebogen over z'n stuur tegen de wind
    Zichzelf een weg baant

Hoe zelfbewust de voetbalspeler
    Die voor de ogen van het publiek de wedstrijd wint
    Zich kampioen waant

Hoe lang vergenoegd de zakenman
    Zonder mededogen die een concurrent verslagen vindt
    Zelf haast failliet gaat

En ik zit hier tevreden met die kleine op m'n schoot
    De zon schijnt er is geen reden
    Met rotweer en met harde wind te gaan fietsen met dat kind

Als ie maar geen voetballer wordt
    Ze schoppen 'm misschien half dood

Als ie maar geen voetballer wordt
    Ze schoppen 'm misschien half dood

Maar liever dat nog
    Dan een bord voor z'n kop van een zakenman
    Want daar wordt ie alleen maar slechter van
    ////////////////////////////////////////////////////////////

Véél succes Jo !!! En bovenal véél plezier en geniet van alles wat je tegenkomt. Enne : good waer !!!!!
    Groetjes, ouch van Gertie.

Pierre
  4. Sjra en Marij:
    20 mei 2013
    Geniet van het hopelijk goede weer met zijn drietjes maar denk
    aan het culinaire want je moet nog een paar kilometer.

groetjes Marij en Sjra
  5. Mien en piet:
    20 mei 2013
    Ha luitjes, fijn te horen dat Cily en Tessa goed zijn aangekomen en het weer toch goed is. Geniet van de welverdiende rustdagen met z'n drietjes. Groetjes.
  6. Mia van Ome Sef:
    Geweldig Jo jou verhalen
    En geniet samen met Cily en Tessa nog van
    (hopelijk) mooie zonnige dagen!
    Groetjes Chriet en Mia.
  7. Margriet Hermans:
    Hei Jo, Cily en Tessa,

Wel al wat laat maar even goed hopen wij dat jullie samen hebben genoten en nog van het weerzien. Geniet er van en tot snel!

Theo en Margriet