Reisdag 37: 20 mei 2013

20 mei 2013 - Bilbao, Spanje

Reisdag 37: 20 mei 2013. Rustdag Bilbao

Het was vannacht rustig in het hotel in tegenstelling tot wat in sommige recensies had gestaan. Rond 08:00 uur opgestaan en gebruik gemaakt van een voor Spaanse begrippen uitgebreid ontbijt.

We hadden voor vandaag een bezoek aan de oude stad gepland. Hier zijn leuke straatjes waarvan de meeste woningen hun balkon hebben voorzien van planten. Tevens vind je in de oude stad leuke binnenpleintjes, parkjes en natuurlijk de kathedraal. Na een kleine twee uur hadden we de oude stad wel gezien en zijn we langs de rivier richting Funicolar gelopen. Bij een café/bar/restaurant een kopje koffie gedronken en heerlijk van het zonnetje genoten. Van het terras keken we zo naar de brug die door Calatrava ontworpen is. Met de Funicolar, dit is een soort treintje dat tegen de berg aankruipt, naar een hoog punt net buiten de stad gegaan. Van hieruit hadden we prachtig uitzicht over Bilbao en konden we tot aan de zee kijken.

Weer beneden aangekomen zijn we via de brug naar het “nieuwe” Bilbao gelopen. Dit gedeelte van de stad heeft bredere straten en statige woonhuizen. Ook liggen hier de grotere winkels van dure en bekende merken. Met een onderbreking voor koffie met gebak langzaam terug geslenterd naar de oude stad waar we naast ons hotel een vino tinto gedronken hebben.

Van dat slenteren word je moe en daarom gaan we nu wat uitrusten voordat we vanavond een van de talloze restaurantjes opzoeken.

De eerste dag met mijn twee meisjes zit er al op en we hebben het geweldig getroffen met het weer, ondanks de vooruitzichten.

Op naar morgen met hopelijk weer een dag zonder regen.

Bon Camino

Reacties:

1. Benoît:
    20 mei 2013
    Hoi Jo. Noe genietse van dien maedjes. Dètis baeter ès de daag erveur! Waat höbste ein waer gehad. Vreselik. Weer komme net terök oet de Eifel woa we gefietst höbbe. Tog waal gelök mit et waer gehad.
    Ig wool dig vraoge ofse dien Spaans nog in de praktijk höbs kènne brènge. Lökt et dig om gèt te brabbele (hablar)?
    Geneet nog gèt van de maedjes en haopelik höbste vanaaf noew good waer. Weer gunne et dig!
  2. Mien en piet:
    20 mei 2013
    Hallo jullie drie. Super dat je zo'n lekker weertje hebt. Jo, nu kun je dubbel genieten, en van de maedjes en van 't weer. Zo te zien krijgen jullie de tijd wel om in deze mooie stad. Veel plezier nog. Groetjes uit een koud kikkerlandje.
  3. Ria mulleners:
    21 mei 2013
    Ha Jo en de meisjes,gelukkig hebben ze de zon mee gebracht en kunnen jullie even genieten.je hebt mooie foto,s doorgestuurd ,nog veel succes met je verdere fietstocht en Cily en Tessa een goede terugreis.gr.Hub en Ria.
  4. Ans coenen:
    Hallo Jo
    Heb zaterdag een programma op tv gezien over pelgrims die naar compostella gingen. Moest toen aan jou denken en herinner me dat je een reisblog gestuurd had. Wat een avontuur en verhalen.
    Gelukkig is het nu lekker weertje en zijn de 2 maedjes er.
    We wensen je nog veel succes met je verdere fietstocht .
    Groetjes van die uit Sevenum. Ans en Graadje
  5. Dorry Thuijls:
    Hallo Jo, Cily en Tessa,
    Ik hoop dat het weer voor jullie goed blijft. Geniet nog van de tijd die jullie nog samen hebben in Bilbao. Hebben jullie het Guggenheimmuseum al gezien?
  6. José Verheijen:
    21 mei 2013
    'T liektj net of Jo eine inwoner is dae de femilie op bezeuk krig. Waat zeen 't sjoan foto's van die brök. Wieväöl luuj höb ze al lieëre kènne op daen tied? Ich bön ech benuutj nao de verhaole achteraaf. Ich wèns uch same ein paar sjoan daag.
  7. Truus Janssen:
    Hallo Jo, Cily en Tessa,
    Fijn dat jullie kunnen genieten van een mooi Bilbao met een heerlijk weer! Hier lijkt het wel herfst.
    We wensen jullie nog een gezellige avond. Cily en Tessa een voorspoedige thuiskomst en Jo een succesvolle voortzetting van je fietstocht. Hartelijke groeten van Truus en Geert.
  8. Miranda Kleuskens:
    Hoi Jo,
    Ben net terug uit Berlijn, dus gelijk je verslagen lezen. In Berlijn een 4,5 uur durende fietstocht gemaakt langs de bezienswaardigheden van de Berlijnse muur.
    Conclusie: petje af voor jou, na 4,5 uur fietsen was ik heeeeeelemaaaaal klaar.
    Geweldig dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet, ook ik ben benieuwd naar je verhalen achteraf.
    Fijne dagen samen met je meisjes.

Salodus Miranda