Reisdag 38: 21 mei 2013

21 mei 2013 - Bilbao, Spanje

Reisdag 38: 21 mei 2013

Het koffertje dat Cily en Tessa hadden meegenomen met het zonnetje was toch niet helemaal gevuld met die gouden bol. Onderin bleken toch wat, erg veel, waterdruppels meegekomen te zijn. Toen we namelijk wakker werden regende het en dat is het blijven doen tot ongeveer 14:30.

Gisteren had ik besloten toch niet met de trein naar huis te komen maar op 4 juni het vliegtuig vanuit Porto te nemen. Via internet heb ik een ticket geregeld maar moet nu nog de busreis van Santiago de Compostella naar het vliegveld van Porto regelen. Omdat Cily en Tessa ook de busreis naar Santander nog niet hadden geboekt zouden we eerst vanmorgen proberen de tickets op Termibus-terminal in Bilbao te kopen. Aan de balie van het hotel was men zo vriendelijk de boardingkaart af te drukken voor de terugreis vanaf het vliegveld van Porto naar Dusseldorf-Weeze.

Eerst hebben we een uitgebreid ontbijt genoten en vervolgens even naar Schlecker, die bestaat nog in Bilbao, gegaan om een wasmiddel te kopen om enkele kledingstukken van mij te wassen.

Nadat de was gedaan is zijn we met de tram naar de Termibus-terminal gegaan. Hier bleken Cily en Tessa een ticket te kunnen reserveren voor de reis naar Santander aeroport maar ik zou mijn busticket van 4 juni in Santiago moeten regelen. Omdat er gewerkt wordt met een reserveringsvolgorde leek mij dit te riskant, en zal ik proberen dit vanavond via Internet te regelen.

Vanaf de terminal via een park naar het Carlton-hotel gelopen waar we een schitterend glazen dak in de hal van dit monumentale pand konden bewonderen. Dan na een tussenstop voor koffie, thee en chocolademelk onder de paraplu verder gelopen naar het Guggenheim museum. Dit is een gigantisch bouwwerk ontworpen door Frank Gehry. Je kunt met geen woorden beschrijven hoe hij de constructie van het museum heeft gemaakt. Je moet het echt met eigen ogen gezien hebben omdat het bestaat uit titanium, glas, staal en steen. Wij vonden het gebouw indrukwekkender dan de kunst die er wordt geëxposeerd.

Toen we na enkele uurtjes buiten kwamen was het droog en zijn we rondom het gebouw gelopen om nog wat foto’s te maken en daarna via mooie winkelstraten naar warenhuis El Corte Ingles om een paar cadeautjes te kopen.

In het hotel de was nog even voor de verwarming gehangen om te drogen, een beetje lezen en vervolgens naar het restaurant waar we elke avond gegeten hebben. Na een kort rondje door de stad het dagelijkse verslag gemaakt en dan naar bed.

Morgen komt weer een fietsdag voor mij en een vlucht naar huis voor de dames.

Groetjes van Jo en de maedjes.

Bon Camino

Reacties:

Sandra Schutz:

Leuke foto's. Wat gezellig dat de dames geweest zijn, jammer van het weer. Succes verder!
Groetjes,
Sandra

1. Dorry Thuijls:
    22 mei 2013
    Cily en Tessa goede thuisreis en Jo nog veel fietsplezier op het laatste stuk.