Reisdag 7: 20 april 2013

20 april 2013 - Dieppe, Frankrijk

Had gisteren geprobeerd om na 75km het Hostel in Le Treport te reserveren maar om een of andere reden lukte dit niet. Heb daarom maar het adres genoteerd zodat ik er vanmiddag kan aangaan.

Er was in tegenstelling tot wat men van het ontbijt in Frankrijk zegt alles aanwezig wat men zich kon wensen. Kon tevens een lunchpakket klaarmaken en kreeg nog een extra appel mee voor onderweg. Spoedig kwam ik in de Picardie en veranderde het landschap. Het bleef glooiend, maar de omgeving was groen en verzorgder dan in de regio van Duinkerken.

Het zonnetje kwam door en de noordenwind van achter. Deze bleef fris. Ik heb de hele dag geen temperatuurs aanduiding hoger dan 9 graden gezien. Zeker als je op een hoger plateau fietste voelde het koud aan. Met de wind (schuin) van achteren zat het tempo er goed in. Het karretje volgde goed, en alleen als je weer een helling op moest merkte je dat het afremde en je extra gas moest geven.

Het ging zelfs zo goed dat ik rond twee uur in Le Treport aankwam. Daar zag ik ook dat het Hostel slechts geopend was van 1 mei tot 1 november. Wat nu.

In de buurt was een McDonalds en heb daar maar gebruik van gemaakt om me te bezinnen en om een Hamburger Oriental, frites en een kom salade naar binnen te werken. Bij de boulanger ernaast twee pain au chocolat en twee stokbroodjes met ham gekocht als avondeten en als mogelijk ontbijt voor morgen.

Vervolgens besloten door te gaan richting Dieppe en kijken of ik onderweg een onderkomen kon vinden. De Picardie is slechts dun bevolkt en daar waar ik door een dorpje kwam was niets te vinden voor de nacht. Dan maar door naar Dieppe waar ik om 17:35, na een rit van 115km, een F1-hotelletje heb genomen. De dag is me niet tegengevallen en ik zal morgen ook maar van de rugwind profiteren. Na morgen zou de wind weer ZW worden en krijg hem dan weer van voren.

Terugkijkend op de eerste week zie ik dat ik er 612km op heb zitten. Valt mij dus niet tegen. Alleen die dag dat het zo hard waaide heb ik gevloekt en gedacht waar ben ik mee bezig. Zal nog wel eens een inzinking krijgen.

Veel leuke reacties op mijn weblog. Super en bedankt voor de bemoedigende woordjes. En inderdaad het is een 7daagse werkweek.

Wat komende week zal brengen zie ik wel weer.

Vanavond maar uitrusten, studeren en op tijd oogjes toe.

Groetjes

Reacties:

1. Truus en jos:
    Beste Jo ,
    Je gaat goed zoals we lezen in je berichten.
    Kan me herinneren dat toen wij de tocht maakten, in het weekend veel Fransen er op uit trekken waardoor veel hotels bezet zijn.
    Succes namens Truus.
    Jos oet Baolder
  2. De Soest'jes:
    Hallo ome Jo,
    Wat ontzettend knap en gedisciplineerd dat u iedere dag een reisverslag maakt. We lezen 't met plezier.
    De kids moesten erg lachen om de uitdrukking 'poeperke'.
    Succes en groetjes,
    Ellen (en uiteraard Dirk, Kristian en Katelijn)
  3. Peter:
    20 april 2013
    Fenomenaal wat een km's... impressionant... De kop is er af ..het feest gaat nu voor je beginnen.. geniet.. gr Danielle en Peter
  4. Gertje en Pierre:
    21 april 2013
    Hallo Jo, 7 daag zeen noe veurbie " gefiets " , 612 km windj van veur, van opzie of van achter ! Naat , koud, werm, en alle variasies dao op !! Sjappo veur dich en inderdaad ouch ' courage '. Veer höbbe ós alle plaatse genoteerd woos doe gewaes bös, en volge dich mit grote belangsjtelling ! Héél väöl suukses en num dich inderdaad oppertied de neudige rös ! Vaöl plezeer en geniet van de landsjappe, de kultuur en de luuj diese taege kums. Groetjes van Gertie en mich. Luik Bastenaken Luik is vanmiddig....... fietse, fietse, fietse, fietse.... heuvel op , heuvel aaf...
  5. Alice:
    21 april 2013
    Bonjour Jo,
    Hartstikke leuk om jou belevenissen van die eerste week te lezen!
    Je gaat SUPER: al 612 km erop zitten! Maar zo'n bruine jongen doet wonderen.... Ga je nu aan de franse wijn?? Blijven oefenen, denk aan je conditie voor de 4-daagse.....We blijven je volgen,
    veel succes. Groetjes de merry's