Reisdag 8: 21 april 2013

21 april 2013 - Fécamp, Frankrijk

Het F1-hotel voldoet inderdaad aan de minimale behoefte. De kamers en bedden zijn schoon, zeker niet modern en voor het toilet en douches moet je op de gang zijn. Op het moment dat je van een van beide gebruik hebt gemaakt komt een poetsvrouw alles navegen en de prullenbak eventueel leegmaken. Dus niets van te zeggen. Was wel internet.

Om zeven uur opgestaan want ik was toch al wakker. Even naar buiten gegaan om te kijken of het stalen ros met karretje nog bij de paal stonden waaraan ik ze met de kabels had bevestigd. Rondkijkend zag ik een auto die met de voorkant naar het noorden stond met ijs op de voorruit. Tja hier vriest het dus rond deze tijd ook nog.

Gelijk ontbeten en toen maar begonnen met inpakken van de tassen. Om 08:15 met Jeroen afgesproken om te Skypen. Ik denk wel dat Jurre iets bekends zag maar of hij het snapte betwijfel ik.

Om negen uur vertrokken met meteen een klim van 3km. De dorpjes en steden liggen hier altijd in een soort dal. Zal wel te maken hebben met vroeger. Zo waren ze beschermd tegen de wind die hier altijd aanwezig is. Dat betekent dus dat als je een kerktoren boven de horizon ziet verschijnen je een afdaling krijgt, maar ook direct weer een klim. Langs de kust fietsen heeft ook als nadeel dat als je een dorpje uit bent, je omhoog moet door de duinen omdat de verbindingswegen achter de duinen liggen. Op een bepaald moment had ik er genoeg van en ben maar de D925 gaan volgen. Deze D-wegen hebben hier in ieder geval mooie fietspaden zodat je weinig hinder hebt van het verkeer

Vandaag was een NW-wind die ik steeds schuin van voren had. Heb er nu wel genoeg van. Onderweg gestopt voor een kop koffie met een broodje in Cany-Barville. Leuk centrum en de eigenaar van de zaak was een enigszins artistieke persoon. Het cafeetje hing vol met schilderijtjes en alle tafels lagen vol met boeken.

Mijn doel vandaag was om in Etretat te komen. Na 66km kwam ik rond drie uur aan in Fécamp, een leuk vissersplaatsje. Hier was van alles te doen, Brocante, muziek en optredens. Bij een Bar/Tabac gevraagd of er ergens een eenvoudige kamer te krijgen was. Wel 300 meter van het strand maar deze was betaalbaar en voldeed aan mijn wensen.

Op de kamer eerst gedoucht, enkele kleren uitgewassen en toch maar een tukkie gedaan. Om 18:00 naar de boulevard gegaan, rondgekeken, flappentap leeg getrokken en iets gegeten.

Om tien uur terug op de kamer, contact gehad met het thuisfront en het verslag op het blog gezet.

Morgen komt weer een dag en ik ga nu slapen.

Groetjes

Reacties:

Dolf:

Jo
Knap werk. Door jou aktie ben ik ook eens gaan denken wat ik mij ga voornemen als ik met pensioen kan.
Ik ben niet zo sportief aangelegd dus het zal wel een heel andere uitdaging worden. maar het lijkt mij inderdaad wel een heel goed idee om je loopbaan met een of andere uitdaging af te sluiten.
Groetjes en volhouden
Dolf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. José Verheijen:
    22 april 2013
    Al 8 dagen onderweg, en de wind nog steeds je begeleider. Stuur die toch naar huis of draai 'm de nek om als hij zich niet weet te gedragen.
    Die dorpjes die in een dal liggen heeft dat soms met de watertoevoer te maken?
    Goed weer en sterke benen wens ik je.
  2. Mien en piet:
    ha Jo,
    zo te lezen gaat het jou en je karretje nog steeds goed af.
    leuk hè, die dorpjes !! Of ze liggen op een berg of in het dal.
    Hoe het ook is je zult altijd moeten trappen om in het dorp of eruit te komen, dit is gewoon gedaan om de fietsers te plagen !!
    De benen zijn nu gewend aan het ritme en het zadel zal ook beginnen te wennen. Wat die plager van een wind betreft, die krijgt jou er toch niet onder.
    Succes met de volgende km. en vooral lekker fietsweer gewenst en behouden rit.
  3. Cily:
    22 april 2013
    JO: vanmiddag kwam er een jongeman aan de deur om te vragen of hij bij ons aan het juiste adres was om een boom weg te halen. Ik heb hem maar snel naar de buren gestuurd. Dat zou wel een verrassing zijn als je thuiskomt en die reus naast ons huis is verdwenen! We wachten het rustig af. HIer is het superzonnig weer vandaag, goed voor de panelen, haha.
  4. Ton van Wegberg:
    22 april 2013
    Jo, na een week krijg ik steeds meer waardering voor je initiatief en voor je doorzetten. Vooral met die aanhoudende wind! Ik hoop dat daar toch spoedig verandering in komt.
    Maar je geniet er van, zo te lezen, en dat is belangrijk.
  5. Frans Erens:
    Hallo Jo,
    Goed van jou dat je nu echt aan deze grote uitdaging bent begonnen.
    Erg leuk om je belevenissen via je blog te kunnen volgen. Het taalgebruik is trouwens stukken beter dan wat ik op het werk van je kende ;>)
    Geniet van deze bijzondere reis! (Ook al blijk je de wind vooralsnog letterlijk niet mee te hebben)